HOP ON HOP OF PREVOZ (HOP ON)

Program

CLLD

Področje

Turizem

Opis

Operacija HOP ON ponuja inovativen poslovni model turističnega transferja. Storitev je kombinacija prevoza turistov, prilagojenega lokalnega vodenja ter ogledov posameznih točk (turistične znamenitosti, vasi, dogodki…) na območju LAS Med Snežnikom in Nanosom.

HOP ON bo med seboj povezal turistične točke v treh občinah (Postojna, Pivka in Ilirska Bistrica). Ker gre za podeželsko okolje, ki je slabo povezano z javnim potniškim prometom, se turisti soočajo s problemom kako dostopati do manj poznanih krajev omenjenega območja. Z operacijo bo območje LAS pridobilo storitev trajnostne mobilnosti in izboljšano dostopnost do oddaljenih turističnih točk; uporabniki storitve bodo skozi zgodbe lokalnih vodnikov poglobili svoje poznavanje kraškega sveta in bogate kulturno-zgodovinske dediščine, ki je zaznamovala življenje na tem območju. Z interpretativnim podajanjem vsebine se bo dvignila zavest o pomenu zaščite naravne in kulturne dediščine celotnega območja.

Operacija bo vzpostavila mreže in partnerstva; med seboj bo povezala turistične znamenitosti (Park vojaške zgodovine, Muzej krasa, grad Prem, stara mestna jedra…) ponudnike tipičnih lokalnih produktov (degustacije s sirarji, sadjarji…), lokalne vodnike ter ponudnike nastanitev na celotnem območju. Storitev bo namenjena tako turistom, ki obiščejo destinacijo brez lastnega prevoza, kot tistim, ki bi radi doživeli in izkusili pristno ponudbo celotnega območja. Prevoz bo omogočal tudi transport koles, s čimer bo kolesarskim turistom olajšan transfer do različnih izhodišč za kolesarske ture na destinaciji. Storitev prepoznava gospodarski potencial podeželskega okolja in je hkrati usmerjena v trajnostni razvoj in zaščito naravnega okolja.

Poleg priprave poslovnega modela in razvoja storitve, bo partnerstvo sestavilo itinerarije in jih povezalo v skupni turistični produkt. V času trajanja operacije bo pripravljeno promocijsko gradivo (tisk in splet) in izvedene promocijske aktivnosti, ki bodo usmerjene na dve ciljni skupini in sicer ponudnike nastanitev v regiji (vključno z gostinskimi ponudniki) in turiste, ki prenočijo v regiji. Za ponudnike nastanitev bo organizirana skupinska delavnica glede vključitve v storitev HOP ON, ravno tako pa bodo potekali individualni obiski ponudnikov na terenu. S promocijskim gradivom bodo svojim gostom ponudili nov produkt,  gostje pa bodo dobili dodaten motiv za podaljšanje svojega bivanja.

Storitev HOP ON (in poslovni model) predstavljata osnovo za nadaljnji razvoj skupnega turističnega produkta – regijske kartice doživetij Zelenega krasa. Uporabniki bodo tako dobili enovit produkt, ki bo združeval prevoz, vodenje, degustacije in nastanitve kar bo predstavljalo dodano vrednost in močan motiv za turistične prihode. Poslovni model bo predvideval minimalne zahteve za vključitev v kartico doživetij, pri čemur bo poudarek na unikatnih doživetjih, lokalno pridelani hrani, sezonskih menijih…

Partnerstvo operacije HOP ON bo organiziralo test poslovnega modela. Za ta namen bo izvedena pilotna faza, ki bo trajala v času glavne turistične sezone (3 poletni meseci). V tem obdobju se bo storitev izvajala na terenu (vključno s promocijo), s pridobljenimi podatki (monitoring) pa bomo ustrezno korigirali poslovni model (izvedba, promocija, organizacija, prodaja).

Po zaključku operacije bo poslovni model na voljo vsem, ki se že ukvarjajo s storitvami v turističnem sektorju oziroma želijo registrirati svojo dejavnost v tem segmentu. Na tak način operacija s poslovnim modelom spodbuja razvoj novih delovnih mest predvsem med mladimi in brezposelnimi na območju LAS. 

PARTNERJI

  • RRA Zeleni kras
  • Zavod znanje Postojna
  • TIC Ilirska Bistrica
  • Zavod za turizem Pivka
  • TUAM

CILJI

Dolgoročni cilj operacije je zagotoviti trajnosten način prevoza turistov med turističnimi točkami območja LAS ter ponuditi inovativen poslovni model in turistični produkt, ki bo vključeval identiteto obravnavanega okolja (cilj spodbuditi razvojno inovativno naravnanost). Ta bo istočasno poskrbel za zadovoljstvo uporabnikov, sodelovanje med različnimi deležniki v lokalnem okolju (cilj spodbuditi povezovanje med razvojnimi partnerji), skrbel za primerno predstavitev naravne in kulturne dediščine in dvignil prepoznavnost območja kot turistično zanimive destinacije.  Operacija spodbuja povezovanje med partnerji, je razvojno in podjetniško naravnana ter vključuje ranljive skupine.

AKTIVNOSTI

  • Priprava poslovnega modela
  • Priprava itinerarija in turističnega programa
  • Delavnica za vključene ponudnike (predstavitev možnosti in standardov za vključitev v produkt)
  • Promocijsko gradivo:
  • Usposabljanje vodnikov (poseben modul) za vodenje itinerariju
  • Izvedba storitve (36 krožnih voženj po zastavljenem itinerariju)
  • Izvajanje monitoringa 


Povezave