Štiri nove ideje kreativnega kulturnega turizma

15.06.2021

Krepitev podjetniških veščin kulturnih in kreativnih industrij za vrednotenje kulturne dediščine in razvoj trajnostnih turističnih modelov v Jadransko-jonski regiji (INTERREG ADRION CCI4TOURISM), je projekt, v katerem sodeluje devet partnerjev iz Slovenije, Hrvaške, Italije, Bosne in Hercegovine, Srbije in Grčije.

Projekt, ki podpira podjetja in posameznike, ki delujejo na področju KKI, ter turistične ponudnike pri razvoju novih idej, storitev in proizvodov, se preveša v drugo polovico izvajanja in v njem nastajajo že prvi konkretni rezultati. Konec maja smo tako na RRA Zeleni kras v sodelovanju s poslovnimi trenerji zaključili s programom skupinskega in individualnega mentoriranja nosilcev štirih poslovnih kreativnih idej v turizmu. Tako so nastali  nekakšni »brand booki« štirih butičnih turističnih storitev oziroma produktov, ki bodo v bližnji prihodnosti obogatili kulturni turizem v destinaciji Zeleni kras. To so GROFICA GRETA, BELA KAPA, IKONE KRASA IN GRAD TEATER.

Nosilka produkta GROFICA GRETA je licencirana lokalna turistična vodnica in ljubiteljska etnologinja Janja Urbiha Kozarka. Novo turistično doživetje je prvo, ki je na trgu že na voljo. Namenjeno je vsem, ki iščejo mir, stik s pristno naravo in utrip preteklosti. Voden sprehod z grofico Greto po grajskem parku na zabaven, poučen in edinstven način razkriva pristne zgodbe zadnje knežje družine, ki je bivala na gradu Snežnik. Na vodenem sprehodu pod mogočnimi krošnjami hrastov, lip in kostanjev obiskovalci začutijo utrip nekdanjega, grajskega življenja. Ob tem uživajo v neokrnjeni naravi in spokojnosti starodavnega gozda, prisluhnejo raznovrstnim zvokom narave in spoznavajo skrivnostni svet presihajočih kraških voda. Grofica Greta svoje goste tudi pogosti. Piknik v naravi je prava priložnost, da spoznate tukajšnjo gastronomijo in okusite kulinarično eksplozijo lokalnih okusov.

Nosilec druge poslovne ideje IKONE KRASA je Borut Kraševec, ljubiteljski fotograf. Njegov produkt predstavlja personalizirano fotoknjigo, ki skupaj z zemljevidom turiste vodi od ene do druge foto točke in je zasnovana kot vodič po najbolj fotogeničnih točkah na krasu. Ponuja unikatno doživetje za sodobne popotnike, instagramerje in ljubitelje fotografije, ki želijo raziskovati kras na inovativen način in sami ustvariti unikaten spomin na nepozabne počitnice.

Produkt BELAKAPA (nosilca sta Sonja Prosen in Andrej Bergoč) ponuja in združuje izvirna, pristna doživetja, namestitve in lokalne izdelke. Je domačija široko odprtih vrat, kjer diši po gostoljubju, rožah in medu. Nahajajo se v vasici Koseze pri Ilirski Bistrici, nedaleč od mogočnega Snežnika. Belakapa sta Sonja in Andrej, ljubitelja narave, medu, rož in življenja. Belakapa domuje v obnovljeni domačiji Grofičevih ter nudi udobne namestitve za osem gostov. Ponuja vrhunski med, ki ga nabirajo čebele na obronkih Snežnika, in prireja tudi doživetja – izlete, medene in cvetlične zgodbe, delavnice. 

GRADTEATER je novoustanovljeno gledališče, ki bo s predstavo »Na grad po zaklad« gostovalo na gradovih na krasu (Grad Prem, Ravbarjev stolp,…). Z interaktivno gledališko predstavo obiskovalcem tukajšnjih gradov pričara edinstveno gledališko doživetje in zabavo, ki se vsebinsko naslanja na kulturno dediščino gostujoče lokacije.

Ustanoviteljici GradTeatra sta Uršula Vratuša Globočnik, gledališka igralka, idejna vodja projekta in scenaristka predstav ter Agata Kokalj, kostumografinja, ki skrbi tudi za promocijo. Med razvojem projekta se jima je pridružil še Luka, ki bo skrbel za organizacijo.

GradTeater je gledališče s konceptom. Njegovo poslanstvo je obiskovalcem slovenskih gradov pričarati zabavno doživetje, ki se napaja iz umetnosti (gledališke igre) in kulturne dediščine (grajska zgodovina, grajske zgodbe, grajski ambient). Nastopajo profesionalni igralci, a gre za interaktivno gledališče, ki vključuje igro na vseh ravneh.