PONI - dobra vstopnica za uspešno krmarjenje v svetu podjetništva

01.09.2021

Medtem, ko je danes z delom začela že 3. skupina udeležencev PONI-Podjetno nad izzive Primorsko-notranjska, se je minuli teden z zaključnimi predstavitvami poslovila 2. skupina. Od devetih udeležencev, ki so zaključili 4 mesečno usposabljanje, bodo trije že v septembru uradno začeli s svojo dejavnostjo, dva nameravata svoj s.p. ali drugo obliko registracije dejavnosti, odpreti v roku pol leta, ostali pa so ugotovili, da jim podjetniška ideja tako kmalu še ne bo prinesla dovolj kruha za preživetje.

Čeprav je registracija dejavnosti eden glavnih ciljev programa PONI, ki se odvija v 11 regijah po Sloveniji, pa so zaključne predstavitve ali »PITCHI« tokratnih udeležencev v PIP Postojna razkrile še druge dragocene ugotovitve in koristi, ki bodo vsem služile kot dobra vstopnica za v prihodnje.   

Med štirimesečnem usposabljanjem za vstop v svet podjetništva so ob razvijanju svoje poslovne ideje udeleženci ob podpori mentorjev in zunanjih strokovnjakov izdelali raziskavo trga, finančni načrt, vizijo svojega podjetja, ime, logotip in celostno grafično podobo ter izračunali lastno in prodajno ceno svojega izdelka ali storitve.

»Brez PONI-ja vsega tega ne bi znala narediti«, prizna Vanja Šantelj, ki je v programu ob pomoči lokalnih obrtnikov izdelala tudi prototip lesenega stolčka YONI SPA (parna kopel), ki je uspešen pripomoček za lajšanje ženskih težav.

»PONI mi je razširil obzorja«, pravi Helena Žele, ki je v program vstopila s poslovno idejo učenja solopetja, ob testiranju svoje storitve in pridobivanju novih znanj pa jo je razširila še na pevsko mentorstvo in pevsko terapijo ter tako dobro dodelala, da že naslednji mesec odpira svoj s.p.

Teja Debevec, ki želi na trg ponuditi šolo jahanja, je v PONI-ju ugotovila, da so stroški te dejavnosti zelo visoki, medtem ko so cene storitev v povezavi s konji v Sloveniji še vedno prenizke, da bi posel prinašal dobiček. »Da dosežem stabilno poslovanje in odprem s.p., bom morala na svojem modelu še delati«, ugotavlja Teja. 

»Dobila sem realno sliko financ svojega posla in si na podlagi tega zastavila realne cilje«, pa je izpostavila Snježana Košir, ki je v PONIJU razvijala storitev tiska in laserskega graviranja OBRH.

Tudi Kaji Tomšič, ki je v PONI-ju razvijala svojo modno blagovno znamko pletenin in torbic K3B, so bila vprašanja, kako postaviti ceno svojih izdelkov, glavni izziv, medtem ko je Kristina Bajc v programu pridobila veliko znanja in spodbude, brez česar bi njena poslovna ideja »MK collection« zagotovo imela manj možnosti za uspeh.

Udeleženci so bili aktivni tudi na socialnih omrežjih, kjer so z objavami opozarjali nase in večali svojo prepoznavnost. Za pravega mojstra tega posla se je izkazal Anže Turk, ki se na svojo podjetniško pot podaja pod znamko Jay Bolk Fashion in prisega na TIK TOK družbeno omrežje in marketing preko videoposnetkov.

Rok Kraševec je svojo poslovno idejo našel v nepremični kulturni dediščini in si za končni produkt zastavil 3D model dvorca Nadlišek, ki je danes sicer v ostankih ruševin, a lahko s pomočjo sodobne tehnologije postane virtualno doživetje, ki ga je mogoče kupiti preko spleta.

Robert Kužnik, ki pod znamko STUDIO ZIBKA stopa na trg s tremi že povsem dodelanimi izdelki, to so miniaturni slovenska zibka, slovenski čebelnjak in panjska končnica, bo svojo poslovno pot peljal kot samozaposlen v kulturi. »V PONI-ju sem spoznal nove trende in se v dobri ekipi »Ponijašev« tudi marsikaj novega naučil«, pravi Kužnik.

Jan Valenčič, vodja programa iz RRA Zeleni kras, je poudaril pomen mreženja in povezovanja z lokalnimi deležniki za bodoče podjetnike. Dolores Keš, mentorica iz PIP Postojna, pa je udeležence na svojo samostojno pot pospremila z besedami: Bodite na tej poti vztrajni, optimistični. Če se vam zaprejo ena vrata, se zaradi tega zagotovo kje odprejo druga!«