Regijski center mobilnosti Zeleni kras
VIZIJA
Regijski center mobilnosti Zeleni kras (v nadaljevanju RCM Zeleni kras) je osrednja platforma za usklajeno in učinkovito delovanje vseh ključnih deležnikov v Primorsko-notranjski regiji na področju celostnega prometnega načrtovanja ter njihov dialog z nacionalno ravnijo. Udejanjanje celostnega prometnega načrtovanja na ravni regije pomembno prispeva k socialni vključenosti, dostopnosti do družbenih storitev, večmodalnosti prometnih sredstev, zdravju prebivalcev in čistejšemu okolju.
POSLANSTVO
RCM Zeleni kras z aktivnim dialogom, promocijo in usklajevanjem ukrepov ter politik podpira izvajanje trajnostne mobilnosti in celostnega prometnega načrtovanja v Primorsko-notranjski regiji.
Deluje kot povezovalni člen med občinami in nacionalnimi reprezentativnimi organi ter kot samostojni izvajalec, ki si z aktivnim ozaveščanjem in aktivnostmi prizadeva za prevrednotenje miselnosti in potovalnih navad pri prebivalcih v prid uporabe trajnostnih oblik mobilnosti ter zdravega načina življenja in čistega okolja.
RCM podpira občine pri snovanju in izvedbi ambicioznih politik ter aktivnosti na področjih spodbujanja hoje in kolesarjenja, vključno z razvojem podporne infrastrukture ter pri integraciji ukrepov v prostorsko načrtovanje. Javne površine vrača skupnostni rabi in s tem veča kakovost bivanja za prebivalce.
Z razvojem različnih oblik skupnostnih mobilnostnih načinov, kot so prevozi na klic, z dodatnimi občasnimi linijami in povečanjem dostopnosti si RCM Zeleni kras prizadeva za povečanje atraktivnosti in komplementarnih oblik javnega prevoza; za dovolj pogost in razvejane linije javnega potniškega prometa ter za integriran in učinkovit večmodalni sistem trajnostne mobilnosti v regiji. RCM Zeleni kras izvaja podporo nacionalni koordinaciji Evropskega tednu mobilnosti in skupaj z občinami izvaja aktivnosti za prepoznavanje pomembnosti izbire trajnostnih oblik mobilnosti.
RCM Zeleni kras je samostojno področje delovanja RRA Zeleni kras, s katerim izvaja naloge določene v »Vsebinskih izhodiščih za sofinanciranje vzpostavitve in delovanja RCM« v okviru Dogovora za razvoj regij (DRR). RCM Zeleni kras se financira v okviru Dogovora za razvoj regij preko Specifičnega cilja RSO3.2, in je del »Cilja politike 3 – Bolj povezana Evropa« znotraj Prednostne naloge 5: Trajnostna (čez)regionalna mobilnost in povezljivost.
NALOGE RCM Zeleni kras:
- regionalna podpora pri celostnem prometnem načrtovanju na regionalni ravni,
- podpora nacionalni koordinaciji Evropskega tedna mobilnosti,
- podpora nacionalnemu kolesarskemu koordinatorju,
- podpora nacionalni družbi za upravljanje javnega potniškega prometa,
- komunikacija s ključnimi deležniki o trajnostni mobilnosti,
- podpora občinam in ministrstvu, pristojnemu za prometno politiko (MOPE) pri izvajanju aktivnosti na področju trajnostne mobilnosti.
KLJUČNI IZZIVI
V regiji so bili prepoznani naslednji ključni izzivi na področju trajnostne mobilnosti:
- Mobilnost na daljše razdalje, kar zmanjšuje primernost uporabe trajnostne mobilnosti za prihod na delovno mesto oz. za obisk drugih regij ter dostopnost do storitev.
- Redka poseljenost in razpršenost, ki zmanjšujeta ekonomičnost javnega potniškega prometa in otežujeta vzpostavitev učinkovite trajnostne mobilnosti.
- Premajhna frekvenca JPP, kar spodbuja uporabo osebnih vozil.
- Predolgi potovalni časi na JPP in SŽ, kar zmanjšuje učinkovitost in privlačnost javnega prevoza.
- Pomanjkanje povezav med različnimi oblikami prometa, kar kaže na pomanjkanje integracije med različnimi načini prevoza ter otežuje kombiniranje trajnostnih prevoznih sredstev.
- Pomanjkanje ustrezne infrastrukture za trajnostno mobilnost, vključno z varnimi kolesarskimi potmi, P+R (parkiraj in pelji) sistemi ter postajališči javnega prevoza.
- Razgiban teren z višinskimi razlikami, kar otežuje daljinsko kolesarjenje.
- Pomanjkljiva in zato nevarna peš in kolesarska infrastruktura, posledično slaba kakovost uporabniške izkušnje, npr. kolesarske steze ob glavnih cestah.
- Sezonska preobremenjenost določenih prometnih koridorjev, zastoji in povečane emisije.
- Splošna nizka motiviranost ljudi za uporabo trajnostnih oblik prevoznih sredstev, kar upočasnjuje prehod k bolj trajnostni mobilnosti in povečuje odvisnost od osebnih vozil.
KLJUČNI UKREPI
Identificirani so bili naslednji ključni ukrepi na področju trajnostne mobilnosti:
AKTIVNOSTI V SKLOPU ETM IN MEHKI UKREPI: motiviranje in ozaveščanje o dobrobitih trajnostne mobilnosti in spreminjanje potovalnih navad pri različnih ciljnih skupinah.
PREVOZI NA KLIC: vzpostavitev oz. nadgradnja prevozov na klic (model Sopotniki) in preučitev možnosti za njihovo regijsko upravljanje.
JPP: vzpostavljanje učinkovitega in dostopnega JPP sistema, vključno z nadgradnjo linij in usklajenimi voznimi redi ter povezava s šolskimi avtobusi (ki vozijo samo konično).
KOLESARSKE POVEZAVE: vzpostavitev usklajenega sistema povezanih kolesarskih poti v regiji ter vzpostavitev varnih in povezanih kolesarskih poti po celi regiji.
KOMUNIKACIJA Z RESORJI: usklajevanje načrtov v občinah oz. regiji z državnimi resorji in komunikacija potreb iz terena do državne ravni.
Kontaktne informacije
Za več informacij o projektu in njegovih aktivnostih nas kontaktirajte:
- Natalija Vrhunc,
Lahko nas tudi obiščite v pisarni Regijskega centra mobilnosti Zeleni kras, Prečna ul. 1, v Pivki.





















